Hastanemiz Genel Kuralları

HASTA SORUMLULUKLARI

Son dönemde hasta haklarının yanında bir de “Hasta Sorumluluğu” kavramı ortaya çıkmıştır. Henüz bu kavramın, içeriği ve kapsamı ortaya konmamıştır. Ancak genel olarak, hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir diye tarif edilebilir. Hastanın sorumluluklarını boyutlandırmamız mümkündür. Kısaca maddeler halinde sıralayabiliriz:

1) Genel Sorumluluklar 

Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2) Sosyal Güvenlik Durumu 

Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
Hasta; sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
3) Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme 

Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
4) Hastane Kurallarına Uyma 

Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
Hasta sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır .
Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.
Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
5) Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma

Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
 

4) Hastane Kurallarına Uyma

PSİKİYATRİ SERVİS KURALLARI

A- Hastalar serviste uygulanan tedavi programlarına ve rehabilitasyon etkinliklerine katılmalıdır.
B-  Odalarda her türlü yiyecek bulundurulmamalıdır.(böcek ve haşereleri önlemek için)
C-  İlk yatışta hasta üzerindeki değerli eşyalar (altın, para, saat v.b.) alınarak emanet eşya bürosuna teslim edilmektedir.Varsa yakını bu tür eşyalarını evde bırakmalıdır.
D- Tecrit odaları veya hasta odalarındaki gözlem pencerelerine yaklaşılmamalı ve hastalara bir şerler  verilmemelidir.
E-  Hastaların sigaralarını servis içinde, sigara odasında ya da bahçede iki saat aralıklarla dal halinde verilerek içmeleri sağlanmaktadır.
F-  Elektrikli ve elektronik cihazlar (ısıtıcı, kahve ve çay makinesi, cep telefonu vs.) hasta ve hastane güvenliği açısından, hastalar tarafından kullanılmamaktadır.
G-  Kamera ve fotoğraf makineleri hasta hakları açısından, hastanemiz içerisinde kullanılmamaktadır.
H-  Hastalar gece uyuduktan sonra servis nöbetçi ekibi tarafından saat başı kontrol edilmekte, böylece hastalarla ilgili değişiklikler takip edilmektedir.
İ-  Hastalar he sabah 06.00’da uyandırılmakta ve kahvaltıya alınmaktadır. Servis tedavi faaliyetleri başlamaktadır.
J-  Tüm servislerimiz kapalı olduğundan bahçeye çıkışlar personel kontrolünde olmaktadır.
K- Elektronik cihaz ve telefon serviste kullanılmamaktadır.

AMATEM SERVİS KURALLARI VE PUANLAMA

Hastalara ve tedavi ekibine tehdit-fiziksel şiddet uygulama ( 50 puan ) (Bu puandan giden hastaların servise 1 yıl tekrar yatışı yapılamaz)
Serviste madde ya da alkol bulundurma, diğer hastaların alkol ve madde kullanımına aracılık etme (50 puan) (Bu puandan giden hastaların servise 1 yıl tekrar yatışı yapılamaz)
İstenildiğinde kan-idrar tetkiki yaptırmama, alkolmetre ile alkol ölçümüne izin vermeme ya da arama yapılmasına karşı çıkma ( 50 puan )
Servisten firar etme ( 50 puan )
Tedavi ekibiyle sözlü kavga (50 puan)
Servisin tedavi işleyişine ve tedavi sürecine, tedavi ekibinin kararına, kendi tedavisi dışında diğer hastaların tedavisine müdehale etme (50 puan)
Kendine veya çevreye zarar verici davranışlarda bulunma(kendini kesme, cama kapıya vurma ) gibi ( 50 puan )
Telefon, fotoğraf makinası ve her türlü kayıt cihazı bulundurma (50 puan)
Servisten izinsiz dışarı çıkma (30 puan)
Günaydın, vizit, bireysel görüşme ve bilinçlendirme toplantılarına katılmama(30 puan)
11.  Hastalarla kavga etme (20 puan)
12.  Servis faaliyetlerine katılmama ( yürüyüş, resim, müzik, spor vb.) (20 puan)
13.  Diğer hasta odalarına izinsiz girme ve odasında hasta bulundurma  ( 20 puan )
14.  Servis dışından kimselerle iletişim kurma ( 10 puan )
15.  Tedavi ve tansiyon saatlerine uymama ( 10 puan )                 Sigara içilmesi ile ilgili kurallara uymama ( 10 puan )
16.  Teras ve ofis dışında çay içme ( 10 puan )
17.  Serviste bulunan eşyalara (masa, sandalye, kapı vb.) zarar verici davranışlarda bulunma (yazma, yırtma, çizme vb.) (10 puan)
18.  06:30 ve 20:30 da çay saatidir bu saatler dışında çay kahve içmek ( 10 puan )
19.  Küfürlü konuşmak (10 puan)
20.  Oda ve yatağın temizliği ve düzenini sağlamama, camlara çamaşır asma ( 10 puan)
21.  Servis içinde eşofman, terlik, spor ayakkabısı dışındaki kıyafetle dolaşma (şort, atlet tarzı giyinme, şapka takma, saat ve alyans dışında takı takma, tespih, muska bulundurma ) (10 puan)
22.  İzin verilenler dışında 07.30-23.00 saatleri arası yatak odalarında uyuma (10 puan)
23.  Öz bakım saatinde tıraş olmama. Öz bakım saatleri pazartesi – Çarşamba – Cuma (06.30/07.00)  (10 puan)
24.  Serviste yüksek sesle konuşma, şarkı söyleme, ıslık çalma, gürültü yapma ve başkalarını rahatsız edecek davranışta bulunma (10 puan)
25.  Verilen görevleri (başkan, çay ve yatak sorumluluğu) yerine getirmemek ve ödevleri yapmamak (10 puan)
26.  Ankesörlü telefonu 22:00’dan sonra kullanmak (10 puan)
27.  Servisi iskambil okey gibi oyunları getirme, tavla ve okeyi kumar şeklinde oynama, oyun saatlerine uymama (10 puan)


Not:Amatem Servisinde elektronik cihaz ve telefon serviste kullanılmamaktadır.50 puanı dolduran hasta taburcu edilmektedir.



        AMATEM Servis Kurallarını okudum, kurallar uymayı kabul ediyorum. …./…../20….





 Hasta Adı Soyadı   İmza